II koncert 2024
WOŁÓW, 15.09.2024r. godz. 18:00
Andrzej Malitowski (organy)
Magdalena Czarnecka (sopran)
Karolina Borodziuk (mezzosopran)
PROGRAM KONCERTU
J.S. Bach – Preludium i fuga G-dur, BWV 541
St. Moniuszko duet Hanny i Jadwigi z op. Straszny dwór
G. Verdi – Ave Maria, aria Desdemony z op. Otello
Ch.W. Gluck – aria Orfeusza z op. Orfeusz i Eurydyka
G. Bizet – aria Micaeli z op. Carmen
G. Donizetti – aria Maffio Orsiniego z op. Lucrezia Borgia
L. Delibes - Duet kwiatów z opery Lakme
J.S. Bach – Preludium chorałowe Wenn wir in höchsten Nöthen sein, BWV 641
J.S. Bach – Preludium chorałowe Wachet auf, ruft uns die Stimme, BWV 645
J. Offenbach - Barkarola z Opowieści Hoffmanna
C. Saint Saens – aria Dalili z op. Samson i Dalila
G. Puccini – aria Toski z op. Tosca
E. Humperdinck - Abendsegen z op. Jaś i Małgosia
T. Dubois – Grand Choeur B-Dur
Andrzej Malitowski
Absolwent Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie, gdzie studiował organy u prof. Davida Titteringtona i prof. Bine Katrine Bryndorf.
Laureat prestiżowego stypendium fundacji Nicholas Danby Trust, a także innych nagród naukowych.Zdobywca I miejsca w konkursie Cambridge Academy of Organ Studies. Nicholas Danby Trust, a także innych nagród naukowych.Zdobywca I miejsca w konkursie Cambridge Academy of Organ Studies. Zdobył uznanie jako recitalista, koncertując w wielu renomowanych miejscach, m.in. w katedrze św. Pawła w Londynie, King’s College w Cambridge, Westminster Central Hall, Royal Festival Hall, katedrze w Southwark, St John’s Smith Square, Reading Town Hall, jak również w opactwie w Neresheim w Niemczech. Jest także absolwentem Diecezjalnej Szkoły Organistowskiej II st. w Gliwicach w klasie organów mgr Waldemara Krawca. W czasie nauki brał udział i zdobywał nagrody na wielu konkursach organowych, m.in. w II Międzynarodowym Konkursie Młodych Organistów w Opolu, VI Ogólnopolskim Konkursie Młodych Organistów w Białymstoku, czy III Ogólnopolskim Konkursie Organowym i Kompozytorskim w Bielsku-Białej. Niezależnie od działalności koncertowej, pełni funkcję organisty w Chorzowie oraz nauczyciela organów w Studium Muzyki Kościelnej w Gliwicach.
Magdalena Czarnecka
Absolwentka PSM w Katowicach oraz katowickiej Akademii Muzycznej. Ma na swoim koncie występy w ponad piętnastu partiach operowych i operetkowych, między innymi Micaela w „Carmen” Bizeta, Eurydyka w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka, Dydona w „Dydonie i Eneaszu” Purcella, Papagena w „Czarodziejskim flecie”, „Annina” w „Nocy w Wenecji” Straussa”, czy Walentyna w „Wesołej wdówce” Lehara. Jeszcze jako studentka w 2018 roku zadebiutowała na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu jako Arminda w spektaklu "Rzekoma Ogrodniczka" Mozarta, a rok później wystąpiła tam jako Serpina w premierowym spektaklu "Służąca panią" Pergolesiego. Występowała na kilku międzynarodowych festiwalach: 50. Międzynarodowy Festiwal "Vratislavia Cantans" (2015), festiwal Baroque Factory w Katowicach (2016), Denman Baroque Festival w Kanadzie (2017), Banchetto Musicale" w Wilnie i XX Międzynarodowy Festiwal Sztuki Wokalnej im. Ady Sari. Jako solistka koncertowała z Orkiestrą Filharmonii Śląskiej w Katowicach, Śląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Zamojską Orkiestrą Symfoniczną.
Jest członkinią Zespołu Wokalnego „Contento Core”, stale współpracuje z Teatrem Muzycznym „Arte Creatura”, Chórem Polskiego Radia w Krakowie oraz Instytucją Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia” w Katowicach.
Karolina Borodziuk
Absolwentka katowickiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu prof. Agaty Kobierskiej. Laureatka I nagrody oraz dwóch nagród specjalnych na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Rudolfa Petraka w Żylinie, Słowacja (2018); laureatka III nagrody w konkursie wokalnym Iuventus Canti im. Imricha Godina we Vrablach, Słowacja (2018) oraz laureatka III miejsca w V Międzyuczelnianym Konkursie Kameralnym dla Duetów Instrumentalnych oraz Duetów Wokalnych (Łódź, 2018). Publiczności znana jest także jako III Dama w Czarodziejskim Flecie WA Mozarta, Stabat Mater G.B. Pergolesiego wraz z Akademicką Orkiestrą Barokową, Mała Msza Uroczysta G. Rossiniego. Koncertuje głównie we współpracy z Krakowskim Forum Kultury, a także Centrum Kultury Podgórza w Krakowie, wykonując swój repertuar solowy, a także projekty zespołu (kwartetu żeńskiego) PREZIOSA, którego jest członkinią. W swoim repertuarze ma arie operowe, muzykę sakralną, a także pieśni - od epoki późnego renesansu, aż po utwory współczesne. Ponadto klarnecistka - ukończyła POSM w Krakowie.