I Koncert 2012
Wołów, 9 września 2012 r. godz.18
Piotr Rojek – organy
Joanna Moskowicz – sopran
PROGRAM KONCERTU
- Georg Friedrich Haendel (1685-1759)
aria Ombra mai fu z opery Xerxes - Marian Sawa (1937-2005)
Sekwens - César Franck (1822-1890)
Panis Angelicus z Messa Solenne - Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Agnus Dei z Mszy koronacyjnej C-dur KV 317 - Johann Sebastian Bach (1685-1750)
aria Bist du bei mir - J. S. Bach / Charles Gounod (1818-1893)
Ave Maria - Felix Borowski (1872-1956)
Sonata for Organ nr 1 - W. A. Mozart
Motet Exsultate, jubilate KV 165
Piotr Rojek - organy
Ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego. Jest również absolwentem klasy kompozycji prof. Zygmunta Herembeszty i prof. dra hab. Krystiana Kiełba we wrocławskiej Akademii Muzycznej.
Uczestniczył w mistrzowskich kursach interpretacyjnych muzyki organowej prowadzonych przez profesorów: Juliana Gembalskiego, Bernharda Haasa, Hansa Haselböcka, Tona Koopmana, Johna Laukvika, Armina Schoofa, Wolfganga Seifena, Józefa Serafina, Haralda Vogla.
Był stypendystą Internationale Altenberger Orgelakademie w Niemczech oraz Ministra Kultury i Sztuki w Polsce. Jest laureatem konkursów organowych i kompozytorskich (m.in. III nagroda /I i II nie przyznano/ na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim na Fugę, zorganizowanym przez Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy).
Artysta pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W 2002 roku uzyskał stopień naukowy I stopnia. W roku 2012 zrealizował przewód habilitacyjny. Zajmuje się również działalnością pedagogiczną na Uniwersytecie Opolskim oraz w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu, której jest ponadto dyrektorem. W 2006 roku prowadził kurs mistrzowski dla studentów Konserwatorium w Enschede (Holandia).
Prowadzi ożywioną działalność koncertową, zarówno w kraju, jak i za granicą (Czechy, Finlandia, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Szwecja). Występował podczas wielu prestiżowych festiwali muzycznych, m.in. w Kamieniu Pomorskim, Oliwie, Warszawie, we Wrocławiu i w Katowicach, występując m.in. z Maestrą Teresą Żylis- Gara. Ma również w dorobku nagrania archiwalne dokonane dla Rozgłośni Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Jest także dyrektorem artystycznym Festiwali Organowych o randze międzynarodowej – m.in. w Nowogrodźcu, Oleśnicy i w Wołowie (Cantus Organi).
W 2005 roku nagrał płytę CD (Dux 0520) na zabytkowych organach Adama Horacego Caspariniego w Wołowie. Otrzymała ona nominację do prestiżowej nagrody Polskiej Akademii Fonograficznej FRYDERYK.
Joanna Moskowicz - sopran
Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Delfiny Ambroziak (dyplom z wyróżnieniem) oraz studiów podyplomowych w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Ewy Czermak.
Ukończyła kursy mistrzowskie prowadzone przez profesorów: Barbarę Schlick, Ingrid Kremling oraz Ewę Czermak (w ramach festiwalu Wratislavia Cantans), a ponadto: Ryszarda Karczykowskiego, Teresę Żylis-Gara oraz Helenę Łazarską w ramach International Summer Academy Mozarteum w Salzburgu.
Jest laureatką prestiżowych konkursów. Zdobyła wyróżnienie i nagrodę specjalną na III Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej we Wrocławiu, została finalistką VIII Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju oraz Konkursu Pieśni Polskiej w Warszawie. W 2006 roku była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2012 roku stypendystką Richard-Wagner Stipendienstiftung w Bayreuth.
W kwietniu 2007 roku, będąc na czwartym roku studiów, debiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi rolą Rozyny w premierowym przedstawieniu „Cyrulika sewilskiego” G. Rossiniego. Za tę kreację otrzymała Złotą Maskę w kategorii „Najlepszy debiut sezonu”.
Od 2008 roku jest solistką Opery Wrocławskiej, gdzie debiutowała partią Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta.
Współpracuje z Operą Krakowską, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim w Łodzi, Opera Nova w Bydgoszczy, Operą na Zamku w Szczecinie, śpiewając głównie partię Królowej Nocy, lecz także Adeli w „Zemście nietoperza”, Arseny w „Baronie cygańskim” J. Straussa czy Ofelii w „Hamlecie” A. Thomasa.
Latem 2012 roku wzięła udział w produkcji „Gianni Schicchi” organizowanej przez Opera Bergen w Norwegii pod dyrekcją Anne Randine Overby.