III Koncert 2009

27 września 2009r. - niedziela, godz.18

Mirosława Semeniuk-Podraza - organy

Aleksandra Rupocińska - klawesyn

Michał Micker - altówka

 

PROGRAM KONCERTU

  1. Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Fantasia G-dur BWV 572
  2. Johann Sebastian Bach
    Chorał: Nun komm der Heiden Heiland BWV 659
  3. Marian Sawa (1937-2005)
    Taneczne obrazki
  4. Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
    I Sonata f-moll op. 65 nr 1
    (części: Allegro moderato e serioso, Adagio, Andante, Allegro)
  5. Georg Philipp Telemann (1681-1767)
    Suita D-dur na altówkę i klawesyn
    (części: Overture, La Trompette, Sarabande, Rondeau, Bourrée, Courante, Gigue)
  6. Johann Sebastian Bach
    Sonata gambowa g-moll (na altówkę i klawesyn) BWV 1029 (części: Vivace, Adagio, Allegro)

 

Mirosława Semeniuk-Podraza - organy

Ukończyła studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Jana Jargonia, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Dalsze studia kontynuowała w Hochschule für Musik w Wiedniu w klasie prof. Hansa Haselböcka, a także w ramach licznych międzynarodowych kursów mistrzowskich pod kierunkiem wybitnych profesorów.

Jest laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Organowego Kraków 1973. Zdobycie nagrody na konkursie otworzyło jej drogę do błyskotliwej kariery artystycznej. Koncertuje w Polsce i za granicą, w większości krajów Europy oraz w Japonii i RPA. W roku 2001 odbyła niezwykłą podróż koncertową "dookoła świata" występując z recitalami organowymi na wszystkich kontynentach. Jej trasa prowadziła przez następujące kraje: Meksyk, USA, Argentynę, Urugwaj, Brazylię, Australię, Japonię, Wielką Brytanię, Sardynię i RPA.

Prowadzi kursy mistrzowskie i seminaria w Polsce, Holandii, Niemczech, Szwajcarii, Meksyku, USA, Londynie i RPA. Zasiada w jury konkursów ogólnopolskich, a także międzynarodowych.

Jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Letnie Koncerty Organowe w Krakowie oraz L'Arte Organica w Nowym Sączu. Profesor zwyczajny Akademii Muzycznej w Krakowie, Dziekan Wydziału Instrumentalnego.

 

Aleksandra Rupocińska - klawesyn

Urodzona we Wrocławiu, naukę muzyki rozpoczęła w wieku 3 lat. Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu (klasa klawesynu prof. M. Czarny-Kaczmarskiej). Studia kontynuowała w Królewskim Konserwatorium w Brukseli w klasie klawesynu i zespołów kameralnych prof. H. Stindersa uzyskując dyplom mistrzowski w roku 2000.

Już podczas studiów wiele koncertowała jako solistka i kameralistka współpracując z licznymi zespołami specjalizującymi się w grze na instrumentach historycznych. Występuje na międzynarodowych festiwalach w kraju i zagranicą (w Niemczech, Francji, Holandii, Portugalii), wymieniając choćby: Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Festiwal na Zamku Królewskim w Warszawie, Concentus Moraviae, Wieczory w Arsenale, Printemps au Sablon, Festiwal Muzyki Dawnej w Starym Sączu, MFMW Warszawska Jesień, FPMW Musica Polonica Nova, Dni kompozytorów krakowskich, koncertuje także w ramach cyklu Wieczory Wawelskie.

Jako ceniony specjalista w zakresie realizacji basso continuo współpracuje z orkiestrami kameralnymi zarówno przy utworach instrumentalnych, jak i formach oratoryjnych oraz kantatowych. Wykonuje także muzykę współczesną, w tym często utwory dedykowane artystce. Zajmuje się także pracą dydaktyczną we wrocławskiej Akademii Muzycznej. W roku 2003 uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych.

Michał Micker - altówka

Urodził się w 1977 roku w Opolu. Studia w zakresie gry na altówce ukończył w klasie prof. Zbigniewa Czarnoty (2001, dyplom z wyróżnieniem), zostając jego asystentem w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. W 2004 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem w Universität der Kunste Berlin, w klasie prof. Hartmutha Rohdego. Swoje wykształcenie uzupełniał w Wiedniu, u pierwszego altowiolisty Filharmoników Wiedeńskich, prof. Tobiasa Lea.

Uczestnik i laureat wielu konkursów skrzypcowych i altówkowych. Brał czynny udział w licznych kursach mistrzowskich, u takich pedagogów, jak: K. Węgrzyn, T. Tomaszewski, D. Stabrawa, H. Beyerle, C. Lelong, T. Brandis, J. Kosmala.

W latach 1998-99 był członkiem orkiestry Gustav Mahler Jugendorchester. Odbył także roczną praktykę w Deutsche Oper Berlin, a w latach 2001-2003 był stypendystą Ferenc-Fricsay w Deutsches Symphonie Orchester Berlin, z którą jako muzyk orkiestrowy dokonał wielu nagrań płytowych dla wytwórni fonograficznych: Decca, Harmonia Mundi, Deutsche Grammophon.

Jako muzyk altowiolista grał pod kierunkiem wielu wybitnych dyrygentów: C .Abbado, P. Boulez, K. Masur, K. Nagano, Ch. Thielemann, H. Schiff, M. Minkowski, E. Kovacic. Koncertował ponadto z takimi artystami jak: Jan Stanienda, Bartosz Bryła, Lidia Grzanka-Urbaniak, Jarosław Pietrzak, Tomasz Tomaszewski. Współpracuje z wieloma orkiestrami, np.: Kammersolisten Deustche Oper Berlin, Orkiestrą Kameralną Wratislavia, Sinfonia Helvetica, Camerata Salzburg, Ars Cantus, Orkiestrą Aukso. Jako solista i kameralista występował na wielu festiwalach, m.in.: Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Sazburger Festspiele, Wieczory w Arsenale, FPMW Musica Polonica Nova.

Od 2008 roku pełni funkcję prowadzącego grupy altówek we Wrocławskiej Orkiestrze Kameralnej Leopoldinum. W 2004 roku uzyskał tytuł doktora sztuki i objął stanowisko adiunkta w Katedrze Instrumentów Smyczkowych Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Jest również wykładowcą na Mistrzowskich Kursach w Głuchołazach.